Carrière / Uncategorized
Carrière / Uncategorized

oktober 12, 2017

Wat wil jij later worden? 3 ideeën voor een baan waar toekomst in zit

Door: Irene Hofman


Chief Customer Happiness, de baan van de toekomst! Dat kopte een eerder artikel van ons. “Chief Customer Wattes…?”, klonk het uit het publiek. Duidelijk een functietitel die nog aan bekendheid moet winnen. Net als de Product Owner, Creative Project Manager, Interaction Designer en Innovation Designer. We doen een greep hieruit: een minicollege ‘Banen van de toekomst’.

 
Chief Customer Happiness
Je wordt toch alleen al blij van het ‘happiness’ in deze functienaam? Eigenlijk is het een sjieke variant op ‘Chief Customer Officer’. In Amerika heeft ondertussen 22% van de 100 grootste bedrijven een CCO in dienst. Ook in Europa en Nederlands verovert de Chief Customer Officer de markt. Zo heeft Cool Blue al de baan ‘Chief Smiling Customers’ in het leven geroepen. Hoe tof?!
 
Als Chief Customer Happiness ben je verantwoordelijk voor ultiem blije klanten. Je bent een connector. Je luistert naar je klanten en vertaalt dit naar innovaties voor je bedrijf. Je verbindt service, marketing en sales met elkaar. Je zorgt voor de ultieme user experience. Steeds meer bedrijven beseffen dat ze niet meer zonder je kunnen.
 
Interaction Designer
Hoe stimuleer je online interactie tussen mensen? Hoe creëer je de ultieme klantbeleving en op welke manier kan je die het beste controleren? Hoe speel je in op de emoties van de markt, en op welke dan? Met deze vraagstukken houd je je bezig als Interaction Designer. Je bedenkt, ontwikkelt en implementeert innovatieve interactieve systemen, zoals interfaces, die het gedrag van gebruikers sturen.
 
Jij bent verantwoordelijk voor het creatieve proces en een front-end developer voert het uit.
 
Product Owner
De Product Owner zit al wat langer in future-proof bedrijven, maar is bezig aan een grote opmars. Als Product Owner heb je een (vaak online) product onder je hoede en ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling daarvan. Daarvoor baseer je je vooral op gebruikersdata. Jij maakt het verschil in jou organisatie en bent verantwoordelijk voor een duidelijke visie.
 
Jij managet dus het proces. Het uiteindelijke doel is een gebruikerservaring opzetten die je klanten zullen ervaren als vooruitstrevend, functioneel maar vooral intuïtief. Een baan voor de aanpakkers onder ons.
 
 


Klinken deze functies jou als muziek in de oren? Goed nieuws! Bij de nieuwe opleiding Human Centered Innovation word jij opgeleid tot de innovator van de toekomst, en kun je onder de noemer van één van deze functies (en meer) aan de slag. Inschrijven kan nog maar tot 27 oktober, dus meld je vandaag nog aan!

Irene Hofman

Volg onze exclusieve nieuwsbrief

Laat een reactie achter