Interviews
Interviews

januari 3, 2017

Interview met Content Creator in spé Pim

Door: Astrid van Kamp


Vandaag spreken we af met Content Creator in spé Pim Berentzen. Pim is zelf ondernemer en een potentieel student bij De Upstarter. We spreken hem over het hebben van een eigen onderneming, zijn grootste lessen en waarom hij bij De Upstarter wil komen.

 

Pim, kun jij iets meer over jezelf vertellen?

Als ik mezelf een label zou geven, zal ik zeggen dat ik een creatieve ondernemer ben. Ik probeer altijd van niets, iets te creëren. Het geeft mij een erg voldaan gevoel om het eindresultaat van een project te zien, dat eerst alleen nog maar een idee was.

 

Momenteel ben ik zelf bezig om ons bedrijf ODB // the creative agency naar een volgende fase te brengen. We verzinnen creatieve oplossingen voor marketing uitingen. Met onze artiesten, muziek en creatieve concepten vertalen wij een boodschap voor klanten of voor onze artiesten. Wij verrassen, ontroeren of geven energie. Met oog voor detail en nuance, voor de doelgroep van vandaag.

 

Cool! Wat is voor jou belangrijk bij het ondernemen?

Samenwerken. Omdat ik het alleen nooit zou kunnen en ik dat ook erg saai zou vinden. Het hebben van diversiteit en verschillende skills binnen een team is in mijn ogen noodzakelijk om een business te kunnen runnen.

 

Hoe doe jij dat, samenwerken?

Door op wekelijkse basis écht met elkaar in gesprek te gaan. Dit doen wij door dialoog met elkaar te voeren. Dit is een gesprekstool waarbij letterlijk alles besproken kan worden: van privé tot aan business. Het is belangrijk om van elkaar te weten hoe je je voelt en elkaars standpunt te kunnen horen. Elkaar laten uitspreken is hierbij een gouden regel. Daarnaast werken deze gesprekken ook goed voor het vertrouwen wat je hiermee creëert, wat essentieel is om goed met elkaar samen te kunnen werken.

 

Open communicatie vinden wij inderdaad ook erg belangrijk! Hoe communiceren jullie met elkaar buiten deze meetings? Gebruiken jullie ook bepaalde tools?

Jazeker, mij favoriete tools zijn:

 

Wat is een van jouw grootste ondernemerslessen?

Dat je je niet voor altijd aan een business plan hoeft te houden. Deze zal namelijk veranderen tijdens het ontwikkelen van je business. Blijf er daarom altijd kritisch naar kijken, evalueer wat wel en wat niet werkt en pas daar je doelstellingen op aan. Maak aanpassingen waar nodig. Plus, het helpt je herinneren aan je oorspronkelijke doelstellingen en de stappen die je genomen hebt om daar te kunnen komen.

 

Waarom zou De Upstarter jou verder kunnen brengen?

Het is altijd goed om jezelf kennis bij te blijven brengen. Het leertraject wat De Upstarter aan te bieden heeft, sluit goed aan bij mijn behoeftes. De skills Creative Copy & PR, Graphic Design en Digital Marketing zijn precies de skills die ik nodig denk te hebben binnen mijn persoonlijke ontwikkeling. Ook sluiten de skills goed aan bij de ontwikkeling van mijn eigen business. Win-win situatie!

 

Wil jij jouw skillset ook uitbreiden? Aanmelden kan nog tot 4 januari 2017!

Astrid van Kamp

Volg onze exclusieve nieuwsbrief

Laat een reactie achter