Design Thinking opleiding

Creëer innovaties waar de wereld écht op zit te wachten

Wil jij bedrijven en organisaties helpen innoveren? Leer in vijf weken hoe je via de Design Thinking Methode een innovatietraject begeleidt waarbij je het welzijn van mens en planeet centraal stelt. Je krijgt een kijkje in de keuken bij ervaren innovators, ondernemers en creatieve projectmanagers. Een enorm waardevolle skill, zeker in een tijd waarbij we worden gedwongen om te veranderen

Praktische info

Start: 8 mei 2020
Eind: 12 juni 2020
Meld je aan voor: 20 april 2020 (vol= vol)
Lengte: 5 weken
Dagen: 5 dagen op vrijdag
Tijdstip: 9:30–15:00
Kosten: Zakelijk: €2299 / Particulier: €1499

Deze training vindt 3 keer per jaar plaats op de volgende startdata:
8 mei / 25 september 2020

Plan een gratis advies gesprek
Download de brochure

Wat ga je leren?

Design Thinking is een creatieve benadering om problemen op te lossen waarbij je mens en planeet centraal stelt. Je aanbod onderscheidt zich hiermee direct van anderen: de klantervaring is positiever, de geleverde kwaliteit is hoger en de gecreëerde waarde groter. Simpelweg doordat je een échte oplossing aanbiedt voor een maatschappelijk of duurzaam probleem. Je leert talloze ideeën genereren, prototypes bouwen en testen om zo stap voor stap jouw innovatieve idee te realiseren. Na de opleiding heb je een innovatie-toolkit in handen waar je alle kanten mee op kan!

Vanwege de laatste maatregelen rondom het Corona virus bieden we deze opleiding nu ook online aan. De opzet zoals we die altijd hanteren blijft. Je krijgt theorie lessen die worden afgewisseld met praktijk opdrachten. Je werkt in groepsverband aan een real-life case. Iedere dag starten en eindigen we gezamenlijk zodat je de belangrijkste inzichten verankerd en nog eventuele vragen kan stellen. Je krijgt 100 euro Corona korting op de online-course.

Opleidingsdata: vrijdag 8, 15, 22 mei, 5 en 12 juni.

Design Thinking Een mindset waarbij je de gebruiker centraal stelt, snel test en verbetert.
Creative Confidence Het zelfvertrouwen om creatieve ideeën te generen en testen.
Prototyping Het bouwen van studiemodellen om meer te ontdekken over je product/dienst.
Test & Research Een pakket aan on/offline tools waarbij je de behoefte van je gebruiker test.

Leer van experts uit het veld

Creative Confidence | Mariëtte Ruggenberg
Je leert hoe je in een flow van continu creëren kunt blijven door speels om te gaan met fouten en te vertrouwen op jouw natuurlijk talent en intuïtie. Je ervaart door kleine oefeningen een verandering in je mindset. Mariëtte is founder van De Upstarter.
Design Thinking | Mira de Graaf
Je ontwerpt een betekenisvol product/dienst door te beginnen met onderzoeken wat voor probleem jouw doelgroep werkelijk ervaart. Daarna valideer je jouw idee door de aannames die je doet steeds opnieuw te testen, via o.a. aan prototype. Mira is co-founder van creatief bureau Snijboon.
Test & Research | Bo Merkus,
Je gaat deze les het ontwikkelde prototype testen en de gebruikerservaring van de klant onderzoeken via on/offline tools. Bo Merkus is UX Researcher bij Milkshake Research, hij is een ervaren UX Researcher en consultant met een achtergrond in design, IT en psychologie.
Branding
Je gaat deze les werken met het Brand Model Canvas en op die manier destilleren waar een sterk merk uit bestaat zodat je de ontworpen innovatie krachtig in de markt kan zetten. Deze les wordt wisselend gegeven door Mariëtte Ruggenberg of Maryama Marong (founder Bend & Stretch).

Alumni

93.3%

van de deelnemers vindt tijdens het traject een baan die bij hen past
"Vroeger zou ik als de dood zijn om te falen. Nu vier ik een feestje als ik tijdens het testen van een nieuwe dienst of product er achter kom dat iets niet werkt. Zo weet ik heel snel welke richting ik dan wel op moet. Bespaart een hoop tijd, geld en energie."
Xiomara Vado Soto
Design Thinker Garage2020
"Ik heb tijdens 12 jaar werkervaring geleerd om een project heel gedetailleerd op te zetten, goed uit te denken en uit te voeren. Pas dan ging ik naar de markt kijken. Via de Design Thinking Methode werd ik geactiveerd om meteen te experimenteren, kijken of er behoefte is aan mijn idee door het te testen bij de doelgroep en pas dan de volgende slag te maken. Je gaat dan veel meer werken vanuit directe feedback uit de praktijk. Een methode die ons op dit moment betere resultaten oplevert."
Jeroen van Vilsteren
Innovation and Sustainability lead Riksja Travel

Lead by example

De wereld heeft behoefte aan bedrijven die in het ontwerpen van hun producten of diensten de mens en planeet centraal stellen. Een wereld waarin geld verdienen een gevolg is van het leveren van betekenisvol werk. Design Thinking is een creatieve benadering om problemen op te lossen waarbij de mens of planeet centraal staat. Het doel is om iets waardevols te ontwikkelen. Hiervoor moet je inzicht krijgen in het gedrag, de ideeën en visies van de eindgebruiker en stakeholders. Daarom draait Design Thinking om diepgaande empathie, het genereren van talloze ideeën, het bouwen en testen van prototypes om uiteindelijk jouw innovatieve idee met de wereld te delen.

Iets voor jou?

  • Schrijf je hier in om de brochure te ontvangen van de opleiding.
  • Wij doen altijd een telefonische intake om te kijken of de opleiding bij je past.
  • Dit kan op een moment dat het jou uitkomt.
  • Onze opleidingen starten 3 keer per jaar.
  • Het is mogelijk om een stage of traineeship te lopen bij een bedrijf uit ons netwerk.
  • Heb je een andere vraag neem contact op met Maryama, programmacoördinator van de opleiding Design Thinking
Ontvang brochure
Inschrijven intake