Content creation alumna Milène van der Smissen: “Corona bracht me nieuwe inspiratie: van het volgen van een cursus en een stage tot het starten van een nieuw muzikaal concept: kofferbakconcert.”

12 maart 2020 staat voor velen in het geheugen gegrift. Ook voor mij -Milène van der Smissen- is er een hoop veranderd sindsdien. Ik ben zangeres & actrice en laat de entertainment branche nou net die branche zijn die als eerste het loodje legde. Ik ging van fulltime zingend op een schip naar maximaal zingen onder de douche. Maar als je hart sneller klopt van contact maken met muziek, wat doe je dan? Ik zat op de fiets toen het idee me te binnen schoot: op afstand concertjes geven vanuit mijn kofferbak. Een kofferbakconcert dus.

Zo gezegd zo gedaan en na een eerste tourdag volgden er meerdere. Mijn eigen missie: een glimlach (of traan) op het gezicht toveren van mijn publiek. En juist in tijden van thuisblijven, zieke mensen en eenzaamheid blijft dan de kracht van muziek zo waardevol. ‘Maar wat nu’, dacht ik? Corona zou nog wel even duren en ik wilde zowel mezelf als mijn nieuwe liedjes service laten groeien.

 

Ik dacht ‘dit lijkt me een fijn vervolg voor de ontwikkeling van mijn marketingkennis, PR skills en ondernemerschap.’ Ik koos voor de fulltime variant, inclusief stageplek.

Na een lang onderzoek stuitte ik op de cursussen van de Upstarter. Ik dacht ‘dit lijkt me een fijn vervolg voor de ontwikkeling van mijn marketingkennis, PR skills en ondernemerschap.’ Ik koos voor de fulltime variant, inclusief stageplek. Al tijdens de cursus mocht ik proeven aan het vak content creation, maar pas tijdens mijn stage zou ik de echte kneepjes van het vak leren en kunnen toepassen in de praktijk.

Tijdens mijn stage-speeddate met Johnny Wonder was ik meteen enthousiast. Johnny Wonder is een communicatiebureau dat voor merken als NS, UWV en Prorail waardevolle (online) content creëert. Gelukkig was de liefde tussen Johnny en mij wederzijds en begon ik begin november in mijn nieuwe rol als redacteur.

 

So the road started a bit bumpy… Maar na een paar weken draaide ik lekker mee op de redactie. Interviewen, schrijven, researchen, productiewerk: het kwam allemaal langs.

Een compleet nieuwe wereld ging er voor me open, want met mijn achtergrond in de muziek was ik niet per se meteen de beste schrijver of online specialist. De combinatie van thuiswerken, digitale meetings en nieuwe informatie was ook niet ideaal bij het starten van een nieuwe uitdaging. So the road started a bit bumpy… Maar na een paar weken draaide ik lekker mee op de redactie. Interviewen, schrijven, researchen, productiewerk: het kwam allemaal langs. Mijn te gekke collega’s op de redactie hebben me zoveel geleerd en ikzelf heb mijn rugzakje ook aardig weten te vullen. Wat ik allemaal heb mogen doen? Ik maakte fotoverhalen, schreef Linkedin-posts, artikelen en bedacht concepten. Mijn hoogtepunt? Een videoproductie van NS die ik produceerde en co-regisseerde.

 

Dankjewel Johnny Wonder, jullie hebben me onwijs veel geleerd. En dankjewel de Upstarter, jullie hebben me net dat extra zetje in de rug gegeven, dat ik nodig had.

Dit alles smaakt naar meer, dus ik ga ook voor meer. Komende periode begin ik als producer voor zusterbedrijf Sally Bright én ga ik mezelf nog meer vastbijten in mijn eigen onderneming. Want al deze opgedane kennis wil ik natuurlijk ook kunnen implementeren in www.kofferbakconcert.nl. Ik zal altijd zangeres blijven, corona of geen corona. En nu mag ik daar een titel aan toevoegen: creative producer. Dankjewel Johnny Wonder, jullie hebben me onwijs veel geleerd. En dankjewel de Upstarter, jullie hebben me net dat extra zetje in de rug gegeven, dat ik nodig had.