Blog: Geen Blue Monday op de eerste dag Content Creation

Yes, gehaald! Ik rijd een rustige pont op, zet mijn fiets tegen de rand en hoor de laadklep achter mij inklappen. We varen. De wind waait in mijn gezicht en bijt zich vast in mijn wangen. Ik kijk omhoog en blaas wolkjes naar de strakblauwe lucht. De laaghangende zon straalt van achter CS over het IJ. Haar licht wordt gegrepen door een passerend vrachtschip dat als een glinsterende goudstaaf door het water glijdt. Door mijn toegeknepen ogen aanschouw ik de schoonheid van deze ochtend. En ondanks de kou, vult mijn lichaam zich met warmte.

 

Het is vandaag Blue Monday en ik ben onderweg naar mijn eerste dag bij De Upstarter. Hun slogan #startbeforeyoureready is exact een omschrijving van mijn begin van deze traineeship Content Creation. Nog maar drie dagen daarvoor had ik mijn toelatingsgesprek. Ik had wel al kort contact gehad en een opdracht gemaakt. Maar het was pas afgelopen vrijdag de dertiende dat ik groen licht kreeg. ‘Als je wilt mag je meedoen; we beginnen maandag!’

 

De ideale mindset om aan dit avontuur te beginnen. Want echt ergens klaar voor zijn ben je nooit. En een sprong in het diepe leert je misschien wel meer dan die vooruit geplande en weloverwogen beslissing. Weerstand is vooruitgang, zo leerden we op dag één.

 

Met behulp van creatieve opdrachten leerden we onze persoonlijke en professionele talenten te ontdekken. Niet alleen voor onszelf, maar ook welke waarde dat heeft voor een bedrijf. We maakten een collage, tekenden kikkers, schreven liefdesbrieven voor objecten en leerden onze zwaktes om te zetten in krachten.

 

Wat een heerlijke week en wat een heerlijke mensen. Achtergrond en opleiding is niet leidend, want creativiteit en ambitie is hetgeen dat ons verbindt. Ik kan genieten van de opdrachten en hoe iedereen daar een eigen invulling aan geeft. Beeld versus tekst; abstract versus concreet. Een positieve vibe, Bob Marley, de feedback van elkaar en de meiden van De Upstarter zorgen voor een optimale leeromgeving.

 

Niet voor niets zitten we elke ochtend vijf minuten voor tijd al klaar voor de les. En zodra de dag voorbij is kijken we al weer uit naar de volgende.

 

Blue Monday is volgens onderzoekers de meest depressieve dag van het jaar. Maar als dat de slechtste dag was, dan maak ik me geen zorgen over de 364 dagen die komen gaan.
 


 
Verhalenvertellers gezocht! Wil jij dit jaar aan de slag met visual design, copywriting en online marketing? Er zijn nog een paar plekjes vrij voor de part- en fulltime opleiding Content Creation die 29 januari 2018 van start gaat. Geef je eigen blue monday een schop onder z’n kont en meld je snel aan voor meer info!