Human Centered Design

Dit is dé job van de toekomst.

Goed nieuws! De banenmarkt is volop in beweging: er ontstaan aan de lopende band nieuwe beroepen. Eén van onze persoonlijke favorieten is de ‘Chief Customer Happiness’. Een mini-ondernemer binnen een bedrijf die op onderzoek uitgaat naar waar hun klanten nou écht gelukkig van worden. Iemand die meedenkt in het ontwerp van een innovatief product of dienst, en dit op de markt lanceert.

 

“Chief Customer Happiness”, “Creative Project manager”, “Verandermanager”: allemaal beroepen met toekomst. Ze vragen allemaal om hetzelfde: een open geest, creativiteit, lef en social skills. Studie en ervaring komen pas op plek 2. Of 6. Het gaat om jouw persoonlijkheid en kracht.

 

Ben jij er klaar voor om bij de club te horen die van hun passie en talent hun werk maakt? Hieronder lees je drie signalen die je vertellen dat je geschikt bent om een Chief Customer happiness te worden. Als jij jezelf herkent in de drie onderstaande karaktereigenschappen, zou het zomaar kunnen dat jij een Chief Customer Happiness in de dop bent!

 

Je bent een walking social skill

Je bent iemand die met zijn neus overal induikt. Staat liever op iemand anders’ verjaardag dan op die van jezelf, want jij zet iemand anders graag in het zonnetje. Bovendien praat je het liefst met zoveel mogelijk verschillende mensen. Daar sta je om bekend.

 

Je kan het zo zien: Het is alsof je een mandarijntje tot op het vruchtvlees pelt. Als de schil eraf is, pluk je zorgvuldig verder tot alle witte draadjes tussen de partjes weg zijn. Wat je overhoudt is de essentie van wat je gaat eten, zonder franjes. Puur zoals het is. Mandarijntjes of mensen, jij zoekt graag naar de kern, naar wat er écht toe doet. Dat doe je door rake vragen te stellen. Zo achterhaal jij altijd wat er speelt en waar de schoen knelt. Dat is je talent.

 

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”

Pippi Langkous zei het ooit. Dat meisje met de kleurrijke kousen en nog kleurrijkere fantasie. Onervaren, bold, maar juist daardoor wonderlijk innovatief en creatief. Zelfs datgene wat allang is voor waar is aangenomen, trok ze in twijfel.

 

Story of your life? Jij ziet geen beren op de weg, maar kansen aan de horizon. Je leeft voor het avontuur en stort jezelf overal vol overtuiging in. En comfortzones, wat zijn dat ook alweer?

 

Yep, jij bent een echte Chief Customer Happiness. Nee heb je, ja kun je krijgen. Door je ‘gebrek aan ervaring’ verras jij je omgeving steeds weer met nieuwe inzichten. Soms best lastig, maar die kriebel in je buik maakt het leven zoveel spannender!

 

Je wilde ideeën brengen je nogal eens in de problemen.

Zolang je geïnspireerd wordt, blijven innovatieve ideeën opborrelen. Heerlijk, zo’n geest! Maar ook best lastig: Soms heb je moeite met rangorde en prioriteiten aanbrengen in je hoofd door al die ideeën die je overspoelen. Het zou fijn zijn als je die creativiteit zo nu en dan voor je kon laten werken. Hoe dan ook: jij zou je wilde brein voor geen goud willen missen!

 


Herkenbaar? Dan ben jij absoluut een Chief Customer Happiness in de dop. En omdat je die puzzel niet altijd zelf kan oplossen, mag je daar best wat hulp bij krijgen! De opleiding Human Centered Innovation geeft jou de begeleiding en het vertrouwen om te denken in creatieve mogelijkheden, analyseren als een marktonderzoeker en ondernemen als een startup. Voel je daar die kriebel in je buik? Dat avontuur? Let’s go! Schrijf je hier in voor meer informatie!